BEZPŁATNE AUDYTY ENERGETYCZNE

DLA MIESZKAŃCÓW GMINY ŁĄCK

Rusza nabór wniosków na bezpłatne audyty energetyczne w ramach projektu pn. „Mazowsze bez smogu”!

Gmina Łąck zaprasza mieszkańców do udziału w projekcie „Mazowsze bez smogu”, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027.

W ramach projektu prowadzony jest nabór wniosków na bezpłatny audyt energetyczny, budynków mieszkalnych jednorodzinnych położonych na terenie Gminy Łąck.

Skorzystać może każdy mieszkaniec Gminy Łąck który jest osobą fizyczną,  jest właścicielem lub współwłaścicielem budynków mieszkalnych jednorodzinnych, budynki muszą znajdować się na terenie Gminy Łąck oraz nie może być prowadzona działalność gospodarcza w danych budynkach.

Nabór trwa do wyczerpania limitu miejsc!

O zakwalifikowaniu decyduje kolejność złożenia poprawnie wypełnionych wniosków.

Wniosek należy złożyć w budynku Urząd Gminy Łąck
ul. Gostynińska 2, 09-520 Łąck ,w  godzinach pracy urzędu.

Potrzebujesz więcej informacji, skontaktuj się z naszym ekodoradcą:

Kamila Cieślak

Tel: 24 384 14 06

Email: k.cieslak@gminalack.pl

 Szczegóły naboru oraz formularz wniosku dostępne są na stronie Urzędu Gminy Łąck.
 Zarządzenie nr 144/2025 – BIP Gminy Łąck

Gmina Łąck jest Partnerem projektu.
Liderem projektu jest Województwo Mazowieckie.

Więcej informacji o projekcie znajdziesz na stronie Lidera:
 www.powietrze.mazovia.pl

Dofinansowane przez Unię Europejską

#MazowszeBezSmogu #FunduszeUE #UniaEuropejska #Fundusze dla Mazowsza #FunduszeUnijne #CzystePowietrze #MiastoGostynin #Ekologia #RazemDlaŚrodowiska @EU REGIO Poland

                                                                                   Załącznik Nr 1 do Regulaminu naboru wniosków na wykonanie bezpłatnych audytów energetycznych gospodarstw domowych, współfinansowanych w ramach projektu partnerskiego pod nazwą „Mazowsze bez smogu”

Wniosek o wykonanie bezpłatnego audytu energetycznego budynków mieszkalnych gospodarstw domowych zlokalizowanych na terenie Gminy Łąck

w ramach projektu „Mazowsze bez smogu”

  1. Dane osoby składającej wniosek, w tym adres miejsca zamieszkania:
Imię i nazwisko 
PESEL 
Nr i seria dowodu tożsamości (dowód osobisty, paszport)(*) (*) właściwe zaznaczyć 
Ulica i numer 
Miejscowość Kod pocztowy 
Adres poczty elektronicznej (opcjonalnie) 
Numer telefonu 
Adres do korespondencji (jeśli inny niż adres zamieszkania) 
Dane pełnomocnika (jeśli jest ustanowiony)Imię, nazwisko:………………………………………………………….…………………… adres:………………………………………………………………………………… Pesel:………………………………………………………………………………… Nr i seria dowodu tożsamości (dowód osobisty, paszport)(*): ………………………………………………………………..………..…… (*) właściwe zaznaczyć
  1. Dane dotyczące budynku mieszkalnego, w którym planowane jest wykonanie audytu energetycznego
Ulica i numer 
Miejscowość Kod pocztowy 
Numer działki 
Numer księgi wieczystej 
Stan prawny nieruchomości, na której ma być przeprowadzony audyt(*) (*) właściwe zaznaczyć– właściciel nieruchomości – współwłaściciele – inne …………………………………………………………………………………..
Rok oddania budynku do użytkowania 
Powierzchnia użytkowa 
Rodzaj budynku (*) (*) właściwe zaznaczyćjednorodzinny/wielorodzinny
Liczba osób w gospodarstwie domowym 

Powierzchnia użytkowa budynku obliczona zgodnie z ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 70, 1313 i 2291)

  1. Dane dotyczące ogrzewania budynku mieszkalnego, w którym planowane jest wykonanie audytu energetycznego
Obecnie wykorzystywane podstawowe źródło ciepła
kocioł węglowy 
kocioł gazowy 
kocioł na biomasę 
Inny 
W przypadku kotła na paliwa stałe (biomasa, węgiel) proszę podać klasę zgodnie z normą PN-EN 303-5:2012 lub ecodesign.
Klasa kotła 
Rok produkcji kotła 
Rok instalacji kotła 
  1. Oświadczenia

Oświadczam, iż:

  1. w budynku mieszkalnym wskazanym we niniejszym wniosku o przeprowadzenie audytu energetycznego nie jest prowadzona działalność gospodarcza;
  2. jestem właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego wskazanego w niniejszym wniosku o przeprowadzenie audytu energetycznego;
  3. zapoznałem/łam się z Regulaminem naboru do bezpłatnych audytów energetycznych gospodarstw domowych w ramach projektu partnerskiego pod nazwą „Mazowsze bez smogu” w Gminie Łąck przyjętego Zarządzeniem Wójta Gminy nr 144/2025 z dnia 26 sierpnia 2025 roku.
  4. zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną;
  5. wszystkie dane podane w niniejszym wniosku są prawdziwe. Jestem świadomy/świadoma odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

……………………………………………………………..                        ……………………………………………………………….

Miejscowość i data                                                                        Podpis wnioskodawcy

V.           Wypełnia Urząd Gminy

Data wpływu do UGNr wniosku
  

Ekodoradczyni kwalifikuje Wnioskodawcę  do wykonania bezpłatnego audytu energetycznego budynku mieszkalnego jednorodzinnego w ramach projektu partnerskiego „Mazowsze bez smogu” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, planowanego do realizacji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza na lata 2021–2027, realizowanego przez Gminę Łąck.

………………………………………………………………….                                                                                                       Podpis pracownika dokonującego weryfikacji wniosku

UWAGA:

Do wniosku należy załączyć kopię jednego z poniższych dokumentów potwierdzających tytuł prawny :
    a) aktu notarialnego,
    b) odpisu z księgi wieczystej,
    c) wypisu z ewidencji gruntów i budynków.

Klauzula informacyjna

W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO1), w związku z art. 88 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 2), informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych:

1. Administrator

Odrębnym administratorem Państwa danych jest Gmina Łąck ul. Gostynińska 2,09-520 Łąck, NIP 774 293 56 75, REGON 611015738 reprezentowanym przez: Panią Iwonę Sierocką – Wójta Gminy Łąck

2. Cel przetwarzania danych

1) dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją projektu pn. „Mazowsze bez smogu” współfinansowanego z Programu FEM 2021-2027, w szczególności w celu monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników;

2) podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji wyżej wymienionego celu. Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.

3. Podstawa przetwarzania

Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku z tym, że:   Zobowiązuje nas do tego prawo (art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g):

1) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki    Wizowej (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 159, z późn. zm.);

2) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24  czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.);

3) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1058 z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 60, z późn. zm.);

4) ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych  ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w szczególności art. 87-93.

   4. Sposób pozyskiwania danych

Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których one dotyczą, albo od instytucji i podmiotów zaangażowanych w realizację Programu, w tym w szczególności od wnioskodawców, beneficjentów, partnerów.

  5. Dostęp do danych osobowych

Dostęp do Państwa danych osobowych mają pracownicy i współpracownicy  administratora. Ponadto Państwa dane osobowe mogą być powierzane lub udostępniane:

podmiotom, którym zleciliśmy wykonywanie zadań w ramach FEM 2021-2027;

2) organom Komisji Europejskiej, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, prezesowi zakładu ubezpieczeń społecznych;

3) podmiotom, które wykonują dla nas usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym;

4) innym podmiotom upoważnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa.

6. Okres przechowywania danych

Dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów  określonych w punkcie 2.

7. Prawa osób, których dane dotyczą

Przysługują Państwu następujące prawa:

prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO);

prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO);

3) prawo do usunięcia swoich danych (art. 17 RODO) – jeśli nie zaistniały okoliczności,  o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO;

4) prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO);

5) prawo do przenoszenia swoich danych (art. 20 RODO) – jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy: w celu jej zawarcia lub realizacji (w myśl art. 6 ust. 1 lit. b RODO), oraz w sposób zautomatyzowany3);

6) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 77 RODO) – w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce.

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji

Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

9. Przekazywanie danych do państwa trzeciego

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

10. Kontakt z administratorem danych i Inspektorem Ochrony Danych

Jeśli mają Państwo pytania dotyczące przetwarzania przez Gminę Łąck w ramach FEM 2021- 2027, prosimy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) w następujący sposób: pocztą tradycyjną na adres: ul. Gostynińska 2 , 09-520 Łąck, elektronicznie: na adres e-mail: m.pulkownik@gminalack.pl .

……………………………………………………………..                        ……………………………………………………………….

Miejscowość i data                                                     Podpis wnioskodawcy

Załącznik do Zarządzenia Nr144/2025
Wójta Gminy Łąck z dnia 26 sierpnia 2025 roku
Regulamin naboru wniosków na wykonanie bezpłatnych audytów energetycznych budynków mieszkalnych w gospodarstw domowych, współfinansowanych w ramach projektu partnerskiego pod nazwą „Mazowsze bez smogu”
§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin naboru określa warunki przeprowadzania bezpłatnych audytów energetycznych budynków mieszkalnych w gospodarstwach domowych mieszkańców Gminy Łąck, w ramach realizacji projektu „Mazowsze bez smogu”.
  2. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet II „Fundusze Europejskie na zielony rozwój Mazowsza”, Działanie 02(i) „Wspieranie efektywności energetycznej i redukcji emisji gazów cieplarnianych”.
  3. Okres realizacji projektu obejmie lata 2024 – 2028.
  4. Celem Projektu jest poprawa jakości powietrza oraz zwiększenie efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Łąck przy wsparciu zatrudnionego Ekodoradcy, wyspecjalizowanych w dziedzinie ochrony powietrza i energetyki.
  5. W ramach działań opisanych w pkt 4, Ekodoradca zatrudniony w Gminie Łąck, ma możliwość zlecenia przeprowadzenia audytów energetycznych budynków mieszkalnych w gospodarstwach domowych, zlokalizowanych na terenie Gminy Łąck.
  6. Udział w naborze mogą wziąć wyłącznie osoby fizyczne – mieszkańcy Gminy Łąck– będący właścicielami lub współwłaścicielami budynków mieszkalnych jednorodzin-nych, w których nie jest prowadzona działalność gospodarcza.
  7. O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie decyduje kolejność wpływu prawidłowo wypełnionych wniosków.
    § 2. Słownik pojęć używanych w Regulaminie
  8. Regulamin – niniejszy Regulamin naboru na wykonanie bezpłatnych audytów energetycznych budynków mieszkalnych w gospodarstwach domowych w ramach projektu partnerskiego pn.: „Mazowsze bez smogu” w Gminie Łąck;
  9. Projekt – projekt pod nazwą: „Mazowsze bez smogu”, realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027, Priorytet II „Fundusze Europejskie na zielony rozwój Mazowsza”, Działanie 02(i) „Wspieranie efektywności energetycznej i redukcji emisji gazów cieplarnianych”;
  10. Uchwała Antysmogowa – uchwała nr 162/17 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 24 października 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa mazowieckiego ograniczeń i zakazów w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw (Dz. Urz. Woj. Maz. Poz. 9600 oraz z 2022 r. poz. 5147);

1) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 201

6/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony  osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.).

2) Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U., poz. 1079), zwana dalej „ustawą wdrożeniową”.

3)  Do automatyzacji procesu przetwarzania danych osobowych wystarczy, że dane te są zapisane na dysku     komputera.

4.Ustawa – ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r. poz. 2496);

  1. Gmina – Gmina Łąck;
  2. Wójt – Wójt Gminy Łąck;
  3. Gospodarstwo domowe – zgodnie z art. 2 pkt 1d ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2020 r. poz. 22, 284, 412 i 2127) gospodarstwo domowe oznacza osobę samotnie zamieszkującą i gospodarującą, która spełnia warunki, o których mowa w art. 11d ust. 1 (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo osobę spełniającą warunki, o których mowa w art. 11d ust. 1, oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe);
  4. Budynki jednorodzinny – obiekt budowlany, którego co najmniej 70 % całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych;
  5. Ekodoradca – ekspert w dziedzinie ochrony powietrza i energetyki świadczący usługi doradztwa energetycznego na rzecz mieszkańców Gminy Łąck;
  6. Audyt energetyczny – w rozumieniu art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2020 r. poz. 22, 284, 412 i 2127) – opracowanie określające zakres oraz parametry techniczne i ekonomiczne przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, ze wskazaniem rozwiązania optymalnego, w szczególności z punktu widzenia kosztów realizacji tego przedsięwzięcia oraz oszczędności energii, stanowiące jednocześnie założenia do projektu budowlanego;
  7. Wnioskodawca – osoba fizyczna ubiegająca się o wykonanie audytu energetycznego gospodarstwa domowego w ramach realizacji Projektu;
  8. Wniosek – wniosek o wykonanie bezpłatnego audytu energetycznego gospodarstwa domowego zlokalizowanego na terenie Gminy Łąck w ramach projektu „Mazowsze bez smogu”;
    § 3. Audyt energetyczny
  9. Gmina Łąck zleci przeprowadzenie audytów energetycznych gospodarstw domowych zlokalizowanych na terenie Gminy Łąck, w okresie realizacji projektu, tj. w latach 2024 – 2028.
  10. Bezpłatne audyty energetyczne w ramach realizacji projektu świadczone będą w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r. poz. 2496).
  11. Przeprowadzony audyt określi ocenę stanu energetycznego budynku, przedstawi zakres oraz parametry techniczne i ekonomiczne prac związanych z jego termomodernizacją. Audyt wskaże także optymalne rozwiązania, biorąc pod uwagę koszty realizacji przedsięwzięcia oraz wynikające z niego oszczędności energii i czas zwrotu inwestycji.
    3
    § 4. Zasady naboru
  12. Wnioskodawca jest uprawniony do ubiegania się o przeprowadzenie audytu energetycznego po złożeniu kompletnego Wniosku oraz po spełnieniu łącznie następujących warunków:
    a) w budynku mieszkalnym wnioskodawcy który ma zostać objęty audytem nie jest prowadzona działalność gospodarcza;
    b) wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego wskazanego we wniosku;
    c) budynek mieszkalny wskazany we wniosku znajduje się na terenie Gminy Łąck oraz spełnia definicję gospodarstwa domowego zgodnie z ustawą.
  13. Nabór prowadzony będzie w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
  14. Nabór wniosków prowadzony będzie cyklicznie w okresie realizacji projektu tj. w latach 2025 – 2028 lub do wyczerpania limitu zaplanowanych w ramach realizacji projektu audytów.
  15. Terminy naboru wniosków oraz limit wniosków na dany nabór zostaną ogłoszone przed rozpoczęciem naboru wniosków, poprzez zamieszczenie informacji o naborze na stronie internetowej Gminy Łąck.
  16. Ogłoszenie zawierać będzie w szczególności informacje o:
    a) terminie rozpoczęcia naboru wniosków;
    b) limicie zaplanowanych do przeprowadzenia audytów na wskazany w ogłoszeniu okres realizacji projektu;
    c) wzorze wniosku;
  17. Osoby zainteresowane wykonaniem audytu energetycznego budynku mieszkalnego w gospodarstwie domowym zobowiązane są do złożenia kompletu wymaganych dokumentów osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Łącku, ul. Gostynińska 2, w godzinach pracy urzędu.
    § 5. Kryteria wyboru
  18. Wnioski, które spełnią kryteria formalne tj:
  • wypełniony formularz wniosku;
  • wszelkie wymagane załączniki do ww wniosku (zgodnie z wytycznymi ujętymi w przedmiotowym wniosku),zakwalifikowane będą rozpatrywane według kolejności zgłoszeń.
  1. W pierwszej kolejności będą kwalifikowane wnioski złożone najwcześniej, aż do wyczerpania limitu dostępnych audytów energetycznych budynku mieszkalnego jednorodzinnego przewidzianych w projekcie.
  2. Mieszkaniec składający wniosek musi być właścicielem, współwłaścicielem, posiadaczem samoistnym lub współposiadaczem samoistnym całości lub części budynku.
  3. Ekodoradca może przeprowadzić weryfikację informacji zawartych we wniosku w gospodarstwie, w którym realizowany ma być audyt energetyczny.
    W przypadku stwierdzenia niezgodności Wnioskodawca zostanie wezwany do złożenia w ciągu 5 dni roboczych pisemnych wyjaśnień.
    4
  4. W przypadku odmowy umożliwienia przeprowadzenia wizji na miejscu w celu weryfikacji poprawności danych zawartych we wniosku, wniosek zostanie odrzucony.
    § 6. Kwalifikacja wniosków
  5. Oceny złożonych Wniosków dokonywać będzie Ekodoradca.
  6. Ekodoradca dokonuje weryfikacji formalnej oraz ustala kolejność zgłoszeń na podstawie daty.
  7. Listę wniosków zakwalifikowanych do przeprowadzenia audytu energetycznego w ogłoszonym naborze zatwierdza Wójt Gminy Łąck lub osoba przez niego upoważniona.
  8. O zakwalifikowaniu wniosku do bezpłatnego audytu energetycznego, Ekodoradca poinformuje telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości e-mail.
    § 7. Postanowienia końcowe
  9. Postanowienia niniejszego Regulaminu są podstawą do przeprowadzenia bezpłatnych audytów energetycznych budynków mieszkalnych jednorodzinnych na terenie Gminy Łąck.
  10. Złożenie wniosku w naborze jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
  11. Poprzez zgłoszenie się do udziału, Wnioskodawcy wyrażają zgodę i upoważniają Gminę Łąck do przetwarzania danych osobowych dla celów realizacji Projektu.
  12. Gmina Łąck zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego Regulaminu, o czym poinformuje na stronie Urzędu gminy Łąck.
  13. Zmiany załączników do niniejszego Regulaminu nie powodują konieczności zmiany zarządzenia Wójta Gminy Gostynin wprowadzającego Regulamin do stosowania. Zmienione załączniki publikowane będą każdorazowo na stronie internetowej Gminy.
  14. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego ogłoszenia na stronie internetowej Urzędu Gminy Łąck
  15. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem rozstrzyga Gmina Łąck uwzględniając:
    a) postanowienia wynikające z umowy o dofinansowanie Projektu/umowy partnerskiej/zasad realizacji projektu;
    b) obowiązujące wytyczne i przepisy prawa w zakresie Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021 -2027.
    Załączniki:
    Załącznik nr 1 do Regulaminu – Wzór wniosku o wykonanie bezpłatnego audytu energetycznego budynków mieszkalnych w gospodarstwach domowych zlokalizowanych na terenie Gminy Łąck w ramach projektu „Mazowsze bez smogu”;
    Wójt Gminy Łąck
    Iwona Sierocka

Zarządzenie Nr 144/2025
Wójta Gminy Łąck
z dnia 26 sierpnia 2025r.
W sprawie nadania Regulaminu naboru wniosków dotyczących przeprowadzenia bezpłatnych audytów energetycznych budynków mieszkalnych jednorodzinnych w gospodarstwach domowych, w tym gospodarstwach zamieszkiwanych przez osoby ubogie energetycznie, realizowanych w ramach projektu partnerskiego „Mazowsze bez smogu” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, planowanego do realizacji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza na lata 2021–2027.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1, art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 721 ze zm.) zarządzam co następuje:
§ 1.
Nadania w Urzędzie Gminy Łąck Regulaminu naboru wniosków na wykonanie bezpłatnych audytów energetycznych budynków mieszkalnych w gospodarstwach domowych, w tym gospodarstwach zamieszkiwanych przez osoby ubogie energetycznie, współfinansowanych w ramach projektu partnerskiego pod nazwą „Mazowsze bez smogu” stanowiący załącznik do zarządzenia.
§2.
Zarządzenie obowiązuje w okresie realizacji projektu.
§3.
Wykonanie Zarządzenia powierzam Ekodoradczyni.
§4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.